اجتماع و مردممقالات

خطرات احتمالی و آسیب های ناشی از سیلاب های اخیر باید جدی گرفته شود

خطرات احتمالی و آسیب های ناشی از سیلاب های اخیر باید جدی گرفته شود
غلام علی صارم
دوشنبه 17ثور 1403
میخواستم گزارشی از تلفات و خسارات سیلاب های اخیر در کشور خودما افغانستان تهیه و بدست نشربسپارم تا باشد که در جهت دستیگیری از مردمان آسیب دیده در مناطق مختلف آسیب دیده در کشور ما کمک نمایداما با توجه به گزارشی های که مرتب در این زمینه بدست نشر سپرده می شود این آمار ممکن است ناقص یا نادرست باشدو هر لحظه هم در حال تغییر، زیرا مقامات محلی ممکن است هنوز در حال جمع آوری اطلاعات مربوط به تلفات و خسارات باشند.زیرا آنچه عملامشهود است مردم در اکثرنقاط آسیب دیده از ناحیه سیلاب ها در جستجوی عزیزان مفقود الاثر شان در زیر آوار ها هستندو هنوز از تخریبات مناطق مسکونی و اراضی زراعتی آمار دقیق تهیه نگردیده است .
هنوز هم با وضعیت جوی موجود ممکن است بارندگی و سیلاب ها در مناطق مختلف و در زمان های مختلف رخ دهند، بنابراین ارائه آمار جامع از تمام سیلاب ها در سراسرکشور در یک بازه زمانی مشخص دشوار است.
اما آنچه مشهود است اینست که سیلات های ویرانگر و مدحش اخیر خسارات زیادی اعم از جانی و مالی را به بار آورده است که ارائه احصائیه دقیق آن در حال حاضر با توجه به معضلی که عرض شد غیر ممکن است .
پیامدهای این سیلاب ها برای کشور و مردم ما بی نهایت سنگین است. پیامد های که میتواند باعث بروز امراض گوناگون، گرانی و قحطی مواد اولیه، سوء تغذیه و صدها مشکل دیگر گردد که ما امیدواریم این مشکلات را اولیا امور در نظر داشته و با کمک رسانی به موقع از خطرات جدی و بعضا احتمالی جلوگیری به عمل آرند.

موضوعات مرتبط

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button